מה זה אופנה איטית ?

אופנה איטית היא מונח שאנחנו שומעות עליו הרבה בשנים האחרונות.

אופנה איטית זו בעצם מגמה או גישה בתחום האופנה שמעדיפה סגנונות וטרנדים שמתבססים על איכות, עמידות וזמן עבודה מושקע.
היא נוגעת לכמה נקודות מבט של תעשיית האופנה, כולל תכנון וייצור של בגדים, שימור סביבתי, מגמות צרכניות והתמודדות עם צרכי הצרכן המשתנים באופן תדיר.

אופנה איטית מתנגדת לאופנה המהירה. האופנה המהירה עוסקת ביצור בגדים בכמויות גדולות במחירים נמוכים, על חשבון איכות החומרים ותנאי העבודה של העובדים.
ההתנגדות לאופנה המהירה מתבטאת בשימור ושיקום בגדים ישנים, בתמיכה בעיצוב מסורתי וקלאסי שאינו עוקב אחרי טרנדים חדשים ומתחלפים בצורה מיידית, וברכישת בגדים איכותיים שמתאימים לסגנון ולטעם האישי של האדם.

אופנה איטית משקפת ערכים של תמיכה בסביבה, חומרים איכותיים ועבודה אתית - חשיבה על תנאי עבודה נאותים.
המגמה מעודדת את הצרכנים לקנות בגדים בצורה מתוכננת ומדויקת יותר, כדי להפחית את השפעתם על הסביבה ולקבל בגדים שישמשו לאורך זמן.
הרעיון הוא פונקציונליות, איך אנחנו בוחרים פריטים שישמשו את הצרכים שלנו באמת, יהיו קלאסיים ויתאימו לנו לעוד שנים קדימה ולא רק לפי טרנדים מתחלפים.

בסופו של דבר, אופנה איטית היא גישה אישית לאופנה שמתרכזת באיכות, קידום רעיונות סביבתיים ושימור של בגדים וסגנון קלאסי מעבר למגמות הזמניות, וזהו אחד הרעיונות המרכזיים שעומדים לנגד עינינו בקראש כל הזמן.
החל מבחירת הבד, ואופי התפירה המורכב שלוקח זמן ומחשבה מדויקים, תנאי העסקה הוגנים וכמובן פריטים ייחודיים ועל זמניים שישארו איתך לעוד מלא שנים